"懒烂"之辈

2009年的第二月份,我开始累了。或许更真实与诚实的来说,我懒了。
今天下午吃了饭,回来上了网,然后就睡了。闹钟是调到当时的一小时后,
而当我醒来时,那已经是三小时后的事。
醒来时对自己很无力。有种无力生气自己的感觉。
提到“生气”,我不知道从几时开始,我没有真真切切的生气一件事或一个人。这样或许是件好事。而且我还觉得这样的脾气应该继续延续下去。
我反省了一下,然后一切都很平常的,若无其事。我醒来拿了剩下最后一片的面包,还夹了半片当时从家里带来的《飘香》肉干。就这样很安静的坐下吃完了。我的脑海一只都很安静,没有半点想法。或许可以说,我发呆了。
部落也好久都没有新文章上来,理由应该是因为我没有想法。但是事实上,我每次的文章的每个想法都是自己一人静静坐下想出来的文字。那么竟然如此,我最近又怎么会没了想法呢?原因很显主,我变懒了!
一人懒起来应该会很恐怖,试想想,一人懒得动都不动,只坐着吃,这样的一个懒人应该就真的会变成我每天挂在嘴上的这句-“烂臭人”。
一人懒起来,什么事情都管不着,任由其人侮蔑、藐视。或许我可以说,懒人,没有自尊。

一个懒人,没有自尊的烂臭人!

Comments

Anonymous said…
lolz...
same here...damn slack n sluggish!!
not working at all...
kill me!!!
said…
em..laziness is a habit.If you dun keep this as a habit, i think it should be ok.Being lazy for awhile not a bad thing ar, maybe you just not yet get used to the uni life after came back from CNY.hehe actually i did same thing with you.So is it i consider as 烂懒人??
Jia you la...
麦片鱼 said…
ok ok.. i'm not so down liao... but somehow im still lazy...
ok fine!
i jz admit that im lazy... not wan to gv myself some sort of reason that hear like reasonable...
ok fine!
erm, thx ah miao, thx ur caring... and also thx you for owes supporting my blog.. yea.. i so hope myself can jiayou also..

erm, another one "me lo", sounds like the drinking- "milo"... huhu... ok ok, jz joke...
erm, i cant guess who are you but are u still not working now? herm, find a reason to "work urself up"..
huhu... c, im so pandai talking reasonable fact here but actually i cant do it... oh... rely kill me!!

wuahaha.... nvm lar... if lazy can make us happy, y not lazy for a while.... der are too much for us to worry about, so take ur time to dive in the "ocean of happiness"...
oh gosh,im encouraging ppl to be lazy, oh gosh!!! im leading a wrong way to my blog reader!
oh, i wan die liao...
ooh..


*****************************
=)

Popular Posts